28/10/2018

“We danken ons succes aan mond-tot-mondreclame”

Vitroplus is als sinds 2005 een gevestigde waarde in Ohey, Namen. Als lid van de Autoglass Clinic familie, delen ze onze waardes: lokaal ondernemerschap, persoonlijkheid en authenticiteit. Een betrouwbaar familiebedrijf waar elke goeiendag gemeend is. Jean-Paul Theunissen legt ons graag uit hoe belangrijk authenticiteit is voor hun service center.

Jean-Paul werkt als administratief medewerker bij Vitroplus. Zelf ervaart hij dagelijks hoe belangrijk het is om authentiek over te komen. “We zijn een echt familiebedrijf, en dat merk je ook wel als je hier binnenstapt”, legt hij uit. “Die sfeer zorgt dat klanten en werknemers zich hier op hun gemak voelen. Dat creëert een belangrijke vertrouwensband.”

 “De klant staat bij ons altijd centraal. Logisch zal je denken, maar we gaan daar toch een stap verder in. Zo hebben we onze vaste weekuren, maar zijn we ook zaterdagochtend open voor bijvoorbeeld bestelwagens van firma’s. Voor hen is het niet vanzelfsprekend om door de week een bestelwagen aan de kant te houden voor reparaties. Zo proberen we voor elk type klant zo toegankelijk mogelijk te zijn.”

Vertrouwen is de beste reclame

En die toegankelijkheid kan je in de brede betekenis van het woord opvatten. “Bij ons kom je niet alleen met je auto, bestelwagen of vrachtwagen. We herstellen zelfs de ruiten van je boot”, lacht Jean-Paul. “Ons atelier is op alles voorzien. En in tussentijd ontvangen wij onze klanten in de wachtzaal, waar ze rustig verder werken of een koffietje drinken.”

“Authentiek zijn, dat betekent voor ons ook eerlijk zijn naar onze klanten toe. We zullen ze niets aansmeren dat ze niet nodig hebben, want zo kweek je geen vertrouwen. In plaats daarvan zetten we altijd alle opties op een rijtje en laten we de keuze aan de klant zelf.”

De grootste speler is niet altijd de beste

En die aanpak werkt. “We investeren niet zoveel in onze marketing, al hebben we wel een Facebookpagina. We proberen zo transparant mogelijk te zijn en zo’n medium is daar ideaal voor. We danken ons succes vooral aan mond-tot-mondreclame. We zijn best bekend in onze regio en klanten geraken vlot bij ons.”

“Waar we wél tijd in investeren, is contacten leggen met makelaars. Met één duidelijke boodschap: de grootste speler hoeft niet altijd de beste te zijn. En dat lukt ons wel aardig goed.” (lacht)